Vi har samlet de mest almindelige spørgsmål (kaldet FAQ), og har du yderligere, du vil vide noget om, er du velkommen til at skrive til Rom-guiden. Vi er autoriserede "travel agent" af VENERE, og hjælper gerne!

Hvordan fungerer en on-line-reservation på VENERE?

Kan alle hoteller reserveres on-line på VENERE?

Hvad koster det at foretage en reservation på VENERE?

Kan jeg få personlig kontakt til VENERE for at foretage en reservation?

Hvordan ekspederer VENERE min forespørgsel på en reservation?

Hvor lang tid tager det før min forespørgsel på et ledigt værelse bliver besvaret?

Hvordan bliver jeg kontaktet af hotellet?

Hvad er reglerne for en eventuel aflysning af min reservation?

 

 

Kan jeg fremkomme med specielle ønsker vedrørende min reservation?

Er alle udgifter og skatter inkluderet i reservationen på VENERE?

Er det den totale pris, jeg får oplyst fra hotellet pr. person, pr. nat eller for hele opholdet?

Er morgenmad indeholdt i prisen?

Når jeg har sendt min reservation, vil jeg så modtage en skriftlig bekræftelse?

Hvad har jeg brug for, når jeg skal se den reservation, jeg allerede har foretaget?

Hvordan kan jeg se om min reservation er blevet bekræftet. Hvordan ser jeg status herfor?

Jeg vil leje en lejlighed, hvordan fungerer det?

Hvordan fungerer en on-line-reservation på VENERE?

VENERE er italiens største internetportal for hotelbestilling. Her kan du reservere hotelværelser, Bed & Breakfast og lejligheder on-line. 

VENERE er ikke noget rejsebureau og fungerer ikke med personlig betjening. 

VENERE giver dig mulighed for at søge på hotelværelser, Bed & Breakfast og lejligheder, undersøge om der er ledigt og foretage en reservation direkte på internettet.

Når du sender en forespørgsel på et ledigt værelse eller en lejlighed, sender VENERE forespørgslen videre, og det er det sted, du har valgt, der besvarer din henvendelse. Besvarelsen sker dog via VENERE's side på nettet, der fungerer som en såkaldt "sikker forbindelse", der ikke kan læses af uvedkommende.

VENERE's system er baseret på, at hotellet skal give dig bekræftelse på reservationen inden 48 timer. Efter dette tidsrum registreres henvendelsen som aflyst, og du kan finde et andet sted eller sende en ny forespørgsel til det samme sted, uden at være forpligtet i forhold til den tidligere reservation.

Når vi skriver, at du kan sende en forespørgsel igen til det samme sted, skyldes det, at nogle hoteller og Bed & Breakfast - men i særdeleshed lejlighedsudlejere, kan være lidt langsomme i optrækket - og simpelthen ikke nå at få besvaret din henvendelse inden fristen på de 48 timer.

Ud for nogle hoteller står der "Instant Confirmation". Det betyder at de giver svar på reservationen her og nu på internetsiden, således du ikke behøver vente på bekræftelse, selvom du naturligvis får en sådan.

VENERE skal intet have for at formidle kontakten, men du skal give oplysninger om et kreditkort, som sikkerhed for din reservation og at du møder op som aftalt.

 

Luk vinduegå til top på siden / flere spørgsmål

 

Kan alle hoteller reserveres on-line på VENERE?

Langt de fleste hoteller, Bed & Breakfast og lejligheder kan reserveres on-line på VENERE, således du får svar på din bestilling inden 48 timer.

Ud for mange hoteller står der "Instant Confirmation".

Det betyder at de giver svar på reservationen her og nu på internetsiden, således du ikke behøver vente på bekræftelse, selvom du naturligvis får en sådan.

Nogle enkelte steder kan reservationen kun foregå direkte via email, telefon eller fax. 

 

Luk vinduegå til top på siden / flere spørgsmål

 

Hvad koster det at foretage en reservation på VENERE?

Det koster intet at søge, forespørge, reservere og aflyse via VENERE. Det er en service, der er fuldstændig gratis for brugeren. 

Hotelværelset betales direkte til hotellet. Normalt når du rejser hjem. 

Bed & Breakfast opkræver typisk betaling, når du ankommer.

Lejligheder betales altid ved ankomst.

 

Luk vinduegå til top på siden / flere spørgsmål

 

Kan jeg få personlig kontakt til VENERE for at foretage en reservation?

VENERE er en internetportal specielt til gratis hotel-reservationer på internettet og fungerer ikke som rejsebureau, men har du spørgsmål kan du skrive til os på Rom-guide.dk, så skal vi prøve at hjælpe dig. 

 

Luk vinduegå til top på siden / flere spørgsmål

 

Hvordan ekspederer VENERE min forespørgsel på en reservation?

Forespørgslen sendes fra VENERE direkte til hotellet, det ønskede Bed & Breakfast eller udlejer af den lejlighed, du gerne vil reservere. 

Stedet svarer dig direkte via VENERE.

Der etableres på den måde en direkte kontakt mellem dig og stedet gennem VENERE.

Din reservation er først etableret, når du modtager bekræftelse herpå direkte fra det hotel, den Bed & Breakfast eller lejlighed, du har valgt. (Your reservation is confirmed).

Vil du vide, hvordan det går med din forespørgsel/reservation, så læs venligst under punktet:  Hvordan kan jeg se om min reservation er blevet bekræftet?

 

Luk vinduegå til top på siden / flere spørgsmål

 

Hvor lang tid tager det før min forespørgsel på et ledigt værelse bliver besvaret?

Det er meget forskelligt og afhænger af det enkelte hotel, Bed & Breakfast eller lejlighedsudlejer. 

VENERE besvarer ikke forespørgsler, men overlader det til det enkelte sted.

Dog er det sådan, at VENERE beskytter dig mod urimelige ventetider, ved at kræve en besvarelse inden 48 timer.

Efter denne tidsfrist aflyses forespørgslen automatisk, og du kan prøve igen - enten med et nyt sted, eller med det samme sted, og så håbe på, at de er lidt hurtigere denne gang.

Normalt besvares henvendelserne ret hurtigt, men enkelte små steder og nogle lejlighedsudlejere kan godt være lidt langsomme. Det er mere typisk italiensk end det er tegn på uvillighed.

Bliver din reservation ikke bekræftet inden 48 timer er du ikke forpligtet på nogen måde, og kan roligt forsøge et nyt sted.

Hoteller, der her Instant confirmation er on-line på VENERE, her behøver du ikke vente, men men kan her og nu se om der er et ledigt værelse.

Vi anbefaler, at du benytter disse steder med Instant confirmation.

 

 

Luk vinduegå til top på siden / flere spørgsmål

 

Hvordan bliver jeg kontaktet af hotellet?

Du vil blive kontaktet via den email, du opgav, da du sendte din forespørgsel, så vær sikker på at denne også er korrekt anført. 

 

Luk vinduegå til top på siden / flere spørgsmål

 

Hvad er reglerne for en eventuel aflysning af min reservation?

Det afhænger af det enkelte hotel, Bed & Breakfast eller lejlighedsudlejningsfirma.

VENERE tager intet for hverken bestillinger eller aflysninger.

Hvad der er gældende for det sted, du lejer, er anført på den sidste side, der bliver vist, inden du sender din forespørgsel. 

Endelig fremgår aflysnings-reglerne også af den mail, du modtager, når reservationen bekræftes endeligt.

 

Luk vinduegå til top på siden / flere spørgsmål

 

Kan jeg fremkomme med specielle ønsker vedrørende min reservation?

Ja, når du sender din forespørgsel er der et felt, hvor du kan skrive om specielle ønsker til stedet.

 

Luk vinduegå til top på siden / flere spørgsmål

 

Er alle udgifter og skatter inkluderet i reservationen på VENERE?

Kort og godt ja. Den pris, du får oplyst er den pris det koster, og der kommer ingen andre udgifter.

 

Luk vinduegå til top på siden / flere spørgsmål

 

Er den totale pris, jeg får oplyst fra hotellet pr. person, pr. nat eller for hele opholdet?

Den pris, der oplyses, når du søger, er den totale pris for hele opholdet for den periode, du søger på. Prisen bliver gentaget inden du sender din forespørgsel og står også i bekræftelsen, du modtager via mail.

 

Luk vinduegå til top på siden / flere spørgsmål

 

Er morgenmad indeholdt i prisen?

Sædvanligvis er morgenmad indeholdt i prisen på hoteller og Bed & Breakfast. Men det er forskelligt fra sted til sted, og bliver oplyst på den bekræftelse, du modtager.

For lejligheder er det naturligvis altid uden morgenmad.

 

Luk vinduegå til top på siden / flere spørgsmål

 

Når jeg har sendt min reservation, vil jeg så få en skriftlig bekræftelse?

Ja, du vil modtage en skriftlig bekræftelse, der bliver sendt til den email, du har opgivet. Så vær sikker på at det er en korrekt email-adresse, du skriver.

Vær opmærksom på, at du skal modtage en endelig bekræftelse på email. Indtil du har modtaget den, er der ikke sket nogen reservation.

Når du modtager bekræftelsen, så check ankomsttidspunkt og afrejsetidspunkt, så du er sikker på, at der ikke er sket nogen misforståelser, og print den ud, så du kan tage den med til Rom.

Bekræftelsen er din dokumentation for at du har foretaget reservation!

 

Luk vinduegå til top på siden / flere spørgsmål

 

Hvad har jeg brug for, når jeg skal se den reservation, jeg allerede har foretaget?

Når du vil ind på VENERE for at se status for din reservation, skal du benytte dit "login name" og "password" for at få adgang til information om reservationen.  

Dit "login name" og " password" fik du, da du foretog reservationen.

Har du glemt oplysningerne kan du skrive en email til VENERE, og får dem oplyst.

Har du problemer i øvrigt, kan du også skrive til Rom-guiden. Vi er autoriserede "travel agent" for VENERE, og hjælper dig gerne. 

 

Luk vinduegå til top på siden / flere spørgsmål

 

Hvordan kan jeg se om min reservation er blevet bekræftet. Hvordan ser jeg status herfor?

Du kan se status for din reservation ved at klikke på "Your Reservation" på VENERE og skrive dit "login name" og dit "password".

På den side du kommer ind på, er der nogle koder, som vi oversætter for dig her:

NEW: Ny reservation, som endnu ikke er blevet bekræftet.

OK: Reservationen er blev bekræftet og er endelig.

CANC: Reservationen er blevet aflyst af dig.

VOID: Reservationen er blevet aflyst af hotellet

S-VOID: Reservationen er blevet aflyst af VENERE, da hotellet ikke har svaret inden for fristen på 48 timer.

A-VOID: Reservationen er blevet aflyst af VENERE, da du ikke mødte op på hotellet som aftalt.

UDR: Reservationen er aflyst, da kreditkortoplysningerne var forkerte eller kortet var ugyldigt.

PRE-OK: Hotellet har sendt et tilbud til dig, og afventer svar fra dig.

CANC-RB: Reservationen er aflyst

Kan du ikke komme ind på VENERE's side og se status for din reservation, kan du skrive til Rom-guiden, så hjælper vi dig gerne.

 

Luk vinduegå til top på siden / flere spørgsmål

 

Jeg vil leje en lejlighed, hvordan fungerer det?

Reservation af en lejlighed foregår på samme måde som reservation af et hotelværelse, dog skal du iagttage følgende:

Nogle lejligheder udlejes af private, der nogle gange har svært ved at overholde VENERE's frist på 48 timer for svar på din forespørgsel. 

Hvis du ikke får svar på din reservation, kan du derfor godt prøve at reservere den samme lejlighed en gang til, og så håbe på "bedre held næste gang".

Nogle lejlighedsudlejere vil helst ikke leje ud i mindre end en uge, selvom det ikke er anført på siden. De undlader blot at bekræfte reservationen, hvis de ikke finder den attraktiv.

Får du ikke svar på din reservation inden 48 timer registreres den som aflyst, og du kan prøve igen uden at være bundet af tidligere reservationer.

Med din bekræftelse på reservationen af en lejlighed får du et telefonnummer til en "keyholder".

Når du kommer til Rom (lufthavnen eller banegården) ringer du til denne "keyholder" og fortæller, hvor du er og hvordan du kommer frem til lejligheden.

Lejlighedens "keyholder" kan så regne ud, hvornår du er fremme ved lejligheden, så I kan mødes.

Du betaler for leje af lejligheden og modtager nøglen.

Når du rejser hjem igen lægger du blot på køkkenbordet og smækker døren.

Ja, så enkelt er det!

 

Luk vinduegå til top på siden / flere spørgsmål

Luk vinduegå til top på siden / flere spørgsmål